Maksu- ja noutoajat sekä huutokauppakohteisiin tutustuminen muuttuvat 1.10.2019 alkaen

Tiedote muutoksista

Maksu- ja noutoajat

1.10.2019 alkaen huutokaupassa voitetun kohteen laskun eräpäivä on kahden arkipäivän kuluttua laskun lähettämisestä. Mikäli maksu ei ole maksettu eräpäivään mennessä, osoitetaan jäsentilille maksu myöhästyneestä maksusuorituksesta hinnaston mukaisesti.

Mikäli huutokauppakohteen maksusuoritus ei näy Copart Suomi Oy:llä seitsemän kalenteripäivän kuluessa, kauppa puretaan automaattisesti myyntiehtojen mukaisesti. Tällöin jäsentilille kohdistetaan kaupanpurkumaksu hinnaston mukaisesti.

Maksun jälkeen huutokauppakohde tulee noutaa viiden arkipäivän kuluessa. Tämän jälkeen huutokauppakohteesta veloitetaan jokaiselta päivältä maksu myöhästyneestä noudosta hinnaston mukaisesti.

Uudella Copart.fi-sivustolla voit maksaa kohteen ja muut maksut suoraan jäsentilisi kautta heti. Näet helposti kaikki avoimet ja suoritetut maksut. Copart.fi-sivustolla voit maksaa mm. pankki- ja luottokortilla sekä tilisiirrolla.

Huutokauppakohde luovutetaan, kun kaikki siihen kohdistetut maksut näkyvät suoritettuina Copart Suomi Oy:llä. Maksettuasi kaikki kohteeseen liittyvät maksut saat kuitin sekä gatepass-dokumentin, joka oikeuttaa kohteen noutoon viiden arkipäivän sisällä. Noutaaksesi kohteen sinulla tulee olla mukana tulostettu gatepass sekä henkilöllisyystodistus. Voit halutessasi valtuuttaa gatepass-dokumentilla kolmannen osapuolen noutamaan kohteen. Viiden arkipäivän jälkeen astuu voimaan maksu myöhästyneestä noudosta hinnaston mukaisesti. Saat uuden gatepass-dokumentin, kun maksat edellä mainitun maksun jäsentilin tai Copart-palvelupisteiden kautta.

Huutokauppakohteisiin tutustuminen

1.10.2019 alkaen huutokauppakohteisiin tutustuminen on mahdollista ajanvarauksella toimipaikkakohtaisina tutustumispäivinä. Tutustumispäivät ovat huutokauppaa edeltävänä päivänä. Kohteisiin tutustuminen edellyttää voimassaolevaa jäsenyyttä. Varatessasi tutustumisaikaa ilmoita kohteen/kohteiden kohdenumerot ja sijainti. Saavu hyvissä ajoin ja varaudu todistamaan henkilöllisyytesi, jonka jälkeen sinut saatetaan huutokauppakohteen luokse.

• Espoo: huutokauppa tiistaisin, tutustuminen maanantaisin ajanvarauksella
  • Pirkkala: huutokauppa keskiviikkoisin, tutustuminen tiistaisin ajanvarauksella
  • Koski: huutokauppa keskiviikkoisin, tutustuminen tiistaisin 10:00 - 12:00 veneet ja 14:00 - 16:00 raskas kalusto, torstaisin 10:00 - 12:00 raskas kalusto ja 14:00 - 16:00 veneet
  • Turku: huutokauppa keskiviikkoisin, tutustuminen ma-pe kello 9-16.30
  • Oulu: huutokauppa torstaisin, tutustuminen keskiviikkoisin ajanvarauksella
  • Muut: huutokauppa torstaisin, tarkista kohteisiin tutustuminen myynti-ilmoitukselta

Tutustumisajat on varattava ennakkoon puhelimitse numerosta

• Espoo, Pirkkala ja Oulu: 040 177 6000
  • Muut: tarkista puhelinnumero myynti-ilmoitukselta

Turvallisuussyistä edellytämme vierailijoilta

• huomioliivin käyttöä (saatavilla Copartin palvelupisteistä)
  • umpinaisia kenkiä (ei esim. sandaalit)
  • pitkälahkeisia housuja

Jos et täytä näitä ehtoja, voimme evätä pääsyn tutustumaan kohteeseen.